استند-تبلیغات-محیطی

استند تبلیغاتی چیست ؟

استند سازه ای است که انواع چاپ با مدیاهای مختلف بر روی آن نصب شده است و این امکان را به شما می دهد که تبلیغات خود را با وضوح بیشتر و دید بازتر در معرض عموم قرار دهید از مزایای انواع استندها می توان به زیبایی ظاهری و سبک بودن آن اشاره کرد که همین امر باعث پرتابل بودن استندها می گردد. استندها با مواد اولیهای همچون فلز، پلکسی گلاس، کارتن پلاست و … ساخته میشوند.

استندها دارای انواع مختلف می باشند ازجمله استندهای تبلیغاتی،استندهای نمایشگاهی و استندهای فروشگاهی که برای استفاده در محیط های داخلی(indoor banner) وفضای باز(outdoor banner) تولید می شوند و استندهای تبلیغاتی بنا به نوع متریال به کار رفته و کارخانه سازنده در انواع و مدل های گوناگونی همچون : کراس،خرچنگی،ایکس،بادبانی،فلکه ای یا تنظیمی،پرچمی و غیره …با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شوند.

مزایا و معایب استند تبلیغاتی

ماندگاری استندها مزیت اول آنها است که در برخی موارد از عیوب آن نیز به شمار می‌آید. در مواقعی که به استند‌ها به‌عنوان جایگاه فروش نگاه می‌شود، ماندگاری حسن است ولی اگر استندها در یک کمپین تبلیغاتی با مدت محدود به‌کار گرفته ‌شوند، دیگر ماندگاری حسن محسوب نمی‌شود، چون زمان محدودی برای استند تعریف شده و باید برند استندها را جمع و طرح تازه‌ای را اکران کند ولی گاهی چون رنگ استند ثابت است و شاید تا دوازده سال هم عمر کند، برندها از خیر طراحی جدید می‌گذرند، در این حالت ماندگاری استند روند تبلیغاتی برندها را دچار اخلال می‌کند. استندها در بسیاری موارد باید نو شوند و اگر دوره‌شان به پایان رسیده، طراحی مجدد شوند و اگر عکس این عمل انجام شود در این حالت استند از فرم اولیه خارج می‌شود و دیگر قابلیت اصلی را ندارد واین موضوع باعث کاهش اثربخشی این رسانه خواهد شد.
همچنین از دیگر مزایای این رسانه می‌توان به سرعت بالای تولید استندها در برخی از شرکت‌ها سازنده که حدود ۵هزار استند در روز است و وزن و حجم کم آن در حمل‌ و‌نقل و انبارداری و همچنین قیمت پایین آن در مقایسه با سایر رسانه‌های تبلیغاتی دیگر اشاره کرد وعلاوه بر این، محدودیت در فرم و عدم امکان تولید در تیراژهای پایین نیز از معایب استندهاست.

کاربردهای استند

  1.  تبلیغات : معرفی تجارت وکسب وکار شما به صورت ویژه مخصوصا در نقطه خرید
  2. نمایشگاه : غرفه های نمایشگاهی
  3.  سالن های همایش
  4. فروشگاه ومراکز خرید
  5. هتل ها
  6. کنفراس ها به ویژه کنفراس های خبری
  7. سمپلینگ (تبلیغ نمونه غذا ونوشیدنی)

استندهای نمایشگاهی

تاریخچه این نوع تبلیغات به سال های دور و پیدایش اولین نمایشگاه ها در سطح جهان برمی گردد. استندهای نمایشگاهی سازه هایی هستند با متریال های فلزی طلق پلکسی گلاس و کارتن پلاست که در نمایشگاه های مختلف جهت نمایش محصولات و تولیدات شرکت ها و کارخانجات استفاده می گردد.
صاحبان شرکت ها محصولات تولیدی خودرا برای بهتر دیده شدن و فروش بیشتر در این نوع ویترین های سیار در
نمایشگاه های کشور خود و یا برون مرزی قرار میدهند. و با افزایش نمایشگاه ها، تولیدات و بازار رقابت بین برندها ، شرکت ها و حتی دولت ها و ملت ها این محصول(استند) دائما در حال بروز شدن است و هر برند سعی می کند استند جدید خود را زیبا تر مرغوب تر و رقابتی تر ازقبل طراحی و تولید نماید.

نقش استند تبلیغاتی در محل خرید

تبلیغات در نقطه خرید (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاه‌ها و مراکز خرید صورت می‌گیرد و به اختصار POP خوانده می‌شود، در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است، به‌طوری‌که در بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی و مشاوره کشورهای توسعه‌یافته دپارتمان مخصوصی برای ارائه خدمات POP-AD ایجاد شده تا به خلق ایده‌های جدید تبلیغات در نقطه خرید بپردازند. انجمن تجاری بین‌المللی تبلیغات در نقطه خرید پیامی تحت عنوان سه چهارم دارد، بدین معنا که سه چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل می‌گیرد، پس می‌توان گفت، مشتریان ۷۵درصد در فروشگاه تصمیم می‌گیرند خرید کنند. یکی از بهترین نمونه‌های رسانه‌های تبلیغاتی برای این مراکز استندها هستند که دقیقا در محل خرید قرار می‌گیرند و در لحظه خرید مشتری را به‌شدت ترغیب خواهند کرد.
به هرحال روند کنونی حاکی از این است که ابزارهای تبلیغ در نقطه خرید تا حدودی به پدیده ابزارهای تبلیغی دائمی در نقطه خرید تبدیل شده و خرده ‌فروشان هم از بحث صرف درباره قیمت فاصله گرفته و دریافته‌اند که فروش آنها از طریق تبلیغات در نقطه خرید تامین می‌‌شود به همین دلیل در کنار هر کالایی ابزار تبلیغاتی جهت ارتقای فروش را نیز مطالبه می‌کنند. مطالعات نشان داده است که تبلیغات در جذب مشتری به فروشگاه موثر است اما استراتژی‌هایی که در نقطه خرید هستند مشتری را به سمت خرید محصول هدایت می‌کنند.